dewalt

Hallå där, Peter Garbén, försäljningschef på DEWALT som återvänder till Nordbygg 2026 med ännu större närvaro

Efter några års frånvaro deltog de med stor närvaro på Nordbygg 2024 i B-hallen.

Här delar DEWALTs försäljningsansvarige, Peter Garbén, med sig av sina insikter kring hur man skapar en framgångsrik närvaro på mässan.

Peter Garbén, varför till att ställer ni ut på Nordbygg?

Vi ser det som en fantastisk möjlighet att träffa våra proffsiga hantverkare och att möta nya talanger som vill arbeta med våra högkvalitativa maskiner. Deltagandet har en mycket positiv inverkan på våra kundrelationer. Vi får möjlighet att visa upp oss för både nya och gamla kunder och kommunicera vårt budskap och våra nyheter på ett effektivt sätt.

Kan ni dela några konkreta resultat från ert senaste deltagande på Nordbygg?

Vi har fått otroligt många nya kunder och stärkta relationer med befintliga kunder.

Hur går ni tillväga när ni förbereder ert deltagande?

Vi påbörjar planeringen direkt efter mässan genom att boka för nästa Nordbygg om två år. Cirka ett år innan mässan sätter vi igång en projektgrupp för att säkerställa att allt är på plats.

Vad gör ni för att engagera och locka besökare till ert utställningsområde under själva Nordbygg?

Vi kommunicerar mycket med våra kunder ute på fältet, använder banners på vår hemsida och planerar kundmöten på plats.

Vilka råd skulle ni ge till andra företag som överväger att ställa ut på Nordbygg för första gången?

Gör en plan! Definiera vad ni vill uppnå, vilka resultat ni förväntar er, och satsa helhjärtat på det ni gör.