En återkommande utställarfråga är hur många demonstrationsprodukter som man egentligen bör ha med sig till Nordbygg. HeatWork Sverige berättar om hur det gick när de vid senaste Nordbygg tog med sina mobila värmeverk: ” Vi sålde redan på plats, Nordbygg är en oöverträffad mötes- och försäljningsplats”.
Flera välbesökta utställare passar på att demonstrera sina produkter på plats under Nordbygg, det kan vara allt från skruvar till stora byggställningar. Bland utställare som verkligen fått utdelning av att ta med sig sina produkter märks bland andra HeatWork som vid Nordbygg 2024 tog med sig sina mobila värmekraftverk.
– Vagnarna demonstreras på utställningsytan utomhus, medan den första kontakten med besökaren främst sker på vår utställningsplats inomhus. Det är på Nordbygg som vi verkligen kan visa hur våra lösningar fungerar, säger säljarna, bröderna Jonas och Jesper Ekstrand. De poängterar också att Nordbygg är den främsta plattformen för dem att nå ut till en stor, relevant publik inom bygg- och fastighetsbranschen.
Direktförsäljning och nya kundrelationer
Under Nordbygg 2024 kunde de sälja flera av de mobila värmekraftverken direkt på plats. En kund, som tidigare bara hört talas om HeatWork, bestämde sig för att köpa fyra vagnar efter att ha fått möjlighet att träffa teamet och se produkterna i verkligheten. Sabri Fazlijaj från Rentpower Nordic AB förklarar varför han valde att slå till på Nordbygg:
– Jag kände till HeatWork sedan tidigare, men passade på att slå till på Nordbygg eftersom jag där fick tillfälle att se produkten live och träffa de förtroendeingivande säljarna. Överhuvudtaget så tycker jag att Nordbygg är en väldigt intressant plattform för att spana framtidsprodukter och bli inspirerad.
Tips till andra utställare – var aktiva och engagerade
För att få ut maximalt av deltagandet rekommenderar Jonas och Jesper att utställare är aktiva, engagerade och tar initiativet.
– Vi ser till att vara ute i mässgångarna, redo att besvara frågor och ge demonstrationer. Nordbygg är en plats där ni verkligen kan nå ut till er målgrupp, säger Jonas.
Nordbygg 2026 – En självklarhet
Med tydliga resultat från tidigare deltagande är mässan en självklar del av företagets marknadsföringsstrategi och man ser fram emot att återvända till Nordbygg 2026. För bröderna Ekstrand är Nordbygg en möjlighet att både visa upp sina produkter och stärka relationerna med nya och befintliga kunder.