Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Zip-Up: Varenda besökare är en potentiell kund

Fler besökare, mer köpsug och på det stora hela positiva tongångar. Zip-Up gjorde affärer för miljonbelopp på Nordbygg 2016.

Våra direkta affärer gör vi med de stora uthyrarna och de är alla på plats. Nordbygg ger oss också en chans att träffa slutkunden. Varenda människa, besökare eller utställare, är en potentiell kund till Zip-Up. Det säger Rickard Holmlund, delägare på Zip-Up Svenska AB. Företaget tillhandahåller ställningar, liftar och annan utrustning till en lång rad aktörer inom bygg, fastighet och installationer.

Positiva tongångar

– Jag tycker årets Nordbygg är den bästa hittills. Det känns som rätt besökare, mer köpsug och på det stora hela positiva tongångar, säger Rickard. Han berättar att Zip-Up gjorde en stor mängd affärer direkt i montern. Det handlade om minst tre miljoner kronor. Utöver det har man fått mängder med tips och leads att jobba med efter Nordbygg. Zip-Up är vana utställare, både i Sverige och ute i Europa.

– Besökarna vill beställa det de sett, därför är en ”skrivbordsmonter” inget alternativ för oss. Ju större yta desto bättre.

– Nordbygg 2016 var vårt elfte Nordbygg. För Zip-Up är det självklart att vara här. Vi kommer att finnas på plats 2018 också, avslutar Rickard.