Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

”Vi vill alltid komma närmare slutkunden”

Gemensam monter tillsammans med Tradeport. Hultafors Group storsatsar inför Nordbygg 2018.

Spännande möten och nya kontakter är nyckelord för Hultafors Group när det gäller deltagandet på Nordbygg.

– Det är väldigt viktigt för oss att upprätthålla en god och nära relation med våra återförsäljare och slutkunder. På Nordbygg får vi möjlighet att interagera med dem på plats, säger Jessica Berggren, marknadschef på Hultafors Group Sverige AB.

Företaget erbjuder ett brett sortiment välkända varumärken inom kläder, verktyg och annan personlig utrustning för professionella användare.

Välbesökt monter

Hultafors Groups monter fanns mitt i B-hallen under Nordbygg 2016. På Power Tool Street, där det är fullt ös.

Inför Nordbygg 2018 har Hultafors bokat en stor gemensam monter tillsammans med Tradeport, som marknadsför skyddsutrustning av kända varumärken.

– Nordbygg lockar alltid mycket människor. Det resulterar i välbesökta montrar och det är precis vad vi vill ha. Målet med Nordbygg är att mötas, och att visa upp våra varumärken och vårt sortiment för återförsäljare och slutkunder, säger Jessica.

– Även studerande hittar hit. Det är roligt och positivt. Det bidrar till att den yngre generationen tidigt blir introducerad till branschen, säger Jessica.

Mängder av kontakter

Under mässan knyts en uppsjö av kontakter och leads med återförsäljare som Hultafors Group sedan jobbar vidare med och följer upp efter mässan.

Hultafors Group ställer ut på flertalet mässor och är vana med den typen av aktivitet. Men Nordbygg är den i särklass största och viktigaste.

– Hultafors Group har medverkat på många Nordbygg tidigare och detta kommer vi att fortsätta med. Mässan är en viktig plats att befinna sig på för oss, avslutar Jessica.