Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Foto:Michael Svensson, Sales Manager House Factory & Export, Inwido Försäljning AB

"Nordbygg är Nordbygg – alla är här”

Nordbyggs storlek och bredd i besökare och utställare en viktig poäng för Inwido.

-Många av våra varumärken är etablerade och välkända sedan länge. Detta var första gången vi gjorde en större satsning under namnet Inwido och Nordbygg var det rätta tillfället att göra det på, säger Michael Svensson, Sales Manager House Factory & Export Inwido Försäljning AB, som är en del i Inwido-koncernen.

Något för alla

Nordbyggs storlek och bredd i besökare och utställare är en viktig poäng för Inwido.

-Nordbygg är Nordbygg, det är norra Europas största byggmässa, alla är här.

-Och Inwidos produktportfölj har något för alla. På Nordbygg vänder vi oss mot proffs, arkitekter, husfabriker, riksbyggare, byggfackhandel och beställare av BRF och flerbostadshus, berättar Michael Svensson.

Effektiv mötesplats

Inwido var väldigt nöjda med utfallet av förra Nordbygg. Därför har företaget valt att boka lika stor monter och på samma plats till Nordbygg 2018.

-Inwido har kunder över hela Sverige. Dessutom finns våra anställda på flera olika platser. Då är Nordbygg en perfekt mötesplats. Under en komprimerad tid hinner vi träffa väldigt många, det är mycket effektivt, förklarar Bon-Hee Jones Svensson, Brand Manager Inwido Försäljning AB.

Känner av marknaden

-Nordbygg är ett väldigt bra tillfälle att kolla efterfrågan på. Vi kan testa prototyper och nya idéer i samtal och diskussioner med kunder och samarbetspartners, säger Bon-Hee.

Under våren påbörjar Inwido planeringsarbetet inför Nordbygg 2018.

-Digitala lösningar för det intelligenta hemmet kommer vi säkert att få se ännu mer av på kommande mässa. Exempelvis dörrar och fönster med lås som kan kontrolleras med via mobilen och andra trådlösa tjänster och applikationer, avslutar Bon-Hee.