Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Foto:Hans Larsson, Head of Sales and Marketing, Flowcrete

”Nordbygg är en mässa vi inte vill missa”

Erfarenheterna av Nordbygg 2016 med mycket trafik i montern, ett stort antal genomförda möten och flera lönsamma affärer gjorde det enkelt för Flowcrete att ta beslut om att boka monter inför 2018.

För Flowcrete som utvecklar, tillverkar och säljer golvbeläggningar för industriella och publika miljöer, är Nordbygg en självklarhet.

– Vi har ställt ut på Nordbygg ett flertal gånger. Det är en mässa man inte vill missa, fastslår Hans Larsson, försäljnings- och marknadschef.
Han ser stora fördelar med att med en enda mässa nå ut till stora delar av marknaden.

– Här kan vi visa upp oss och hela vår bransch för marknaden och här får vi också möjlighet att träffa representanter från föreskrivande led, byggare, beställare och beslutsfattare. Till exempel arkitekter som är mycket viktiga för oss och dem träffar vi på Nordbygg, säger han.

Aktiverande mässkoncept


2018 firar Flowcrete 50 år, något som inspirerar till att utveckla företagets mässdeltagande. Detaljerna är ännu inte klara men en större monter än tidigare är bokad och beslut har tagits om att ta fram ett nytt mer aktiverande monterkoncept.

– Tanken är att besökarna ska få möjligheter att prova på och bekanta sig med våra golvsystem, säger Hans Larsson.

Visar fördelarna pedagogiskt

Flowcretes golvsystem består av produkter som blandas på arbetsplatsen och läggs ut och det kan vara lite svårare att förstå hur det fungerar jämfört med till exempel ett traditionellt golv av klinker, skivmaterial eller matta.

– Därför vill vi vara mer pedagogiska genom att låta besökarna själva testa produkten och processen så att de förstår fördelarna med våra golvsystem, säger Hans Larsson.

Förhoppningen inför Nordbygg 2018 är att överträffa det goda resultatet som uppnåddes för två år sedan. Med mycket folk i montern, många bokade möten och intressanta diskussioner som också ledde till flera bra affärer.